Kategorije
Ljepota i zdravlje

Hrana i nutrijenti koji pomažu u suzbijanju gripe i prehlade

Počela je sezona gripe i ako vaš imunološki sustav nema vitamine koji su mu potrebni, velika je vjerojatnost da obrana protiv gripe i prehlade neće uspjeti.

No, ako svakodnevno uzimanje pregršt esencijalnih vitamina, minerala i ulja zvuči previše za probaviti na prvu, stručnjaci kažu da sve što trebate možete dobiti jednim jednostavnim učenjem kako se obraniti od prehlade prije suočavanja s njome, a to je donošenje zdravih izbora koji NAM pomažu da budemo zdravi.

  1. Vitamin A: Dnevna preporučena doza je 2.300 međunarodnih jedinica (IU), a prema stručnjacima, najbolji način za dobivanje dnevne doze (vitamina A) je u jelovnik uvrstiti slatkovodnu ribu (poput lososa), žumanjke, obogaćene mliječne proizvode i voće i povrće koje obiluje beta-karotenom.
  • B-vitamini: Za zdravu dozu vitamina B6 (između 1,3 i 1,5 miligrama), napunite svoj tanjur mesom, peradi, ribom, cjelovitim žitaricama, tamnim zelenim lisnatim proizvodima i krumpirom. Za preporučenu količinu B12 (2,4 mikrograma dnevno), jedite meso, jaja i mliječne proizvode. No, ako ste stariji od 50, možda ćete htjeti razmotriti mogućnost uzimanja dodataka ili povećanja unosa obogaćene hrane.
  • Vitamin-E: Ovaj esencijalni vitamin (kojeg vam je potrebno 22 IU dnevno) i nalazi se u biljnim uljima, margarinu, orašastim plodovima, sjemenkama i tamnom lisnatom zelenilu.
  • Željezo: Preporučuje se dnevno unositi 18 miligrama željeza ako ste mlađi od 50 i 8 miligrama ako imate 50 ili više godina. No, stručnjaci primjećuju da, iako se željezo nalazi u raznim namirnicama, nisu sve jednake kada je u pitanje koliko se dobro željezo iz njih apsorbira. Željezo iz mesa se lako apsorbira, ali to nije nužno slučaj s cjelovitim žitaricama, mahunarkama i tamnim lisnatim povrćem. Ako ste vegetarijanac ili jedete obilje ove hrane, razmislite o povećanju apsorpcije željeza unosom hrane koja je bogata vitaminom C.
  • Cink: Većina ljudi koji jedu meso i koji redovito konzumiraju dovoljno mliječnih proizvoda vjerojatno dobiva preporučenih osam miligrama cinka dnevno. Stručnjaci primjećuju da bi vegetarijanci trebali redovito uključivati cjelovite žitarice i mahunarke u prehranu kako bi zadovoljili preporučeni dnevni unos.

Dodaju kako je još jedan način za jačanje imunološkog sustava izbacivanje stresa vježbanjem ili brzom šetnjom. Također, obavezno perite ruke vrućom vodom i sapunom, temeljito i dobro ribajući.

Za one koji žele “dodatnu zaštitu”, stručnjaci predlažu uravnoteženi multivitaminski mineralni dodatak, ali predlažu savjetovanje s nutricionistom ili liječnikom jer višak nekih vitamina može napraviti više štete nego koristi.