Kategorije
Ljepota i zdravlje

Održavanje zdravlja tijekom sezone prehlade i gripe

Opet je to doba godine. Doba kada je još prevruće za uključivanje grijanja, a ali ne pretoplo za “zimsku” jaknu, posebno za one koji rano ujutro odlaze iz kuće. Iznenadna promjena temperature, kao i njena fluktuacija tijekom dana, kod mnogih može pridonijeti razvoju prehlade. Čak nas i obična prehlada može oboriti s nogu i prikovati za krevet. No, neposredno prije blagdana, to možda nije ono što bi nam u tom trenutku trebalo ili bilo potrebno.

Osim pravilne prehrane, redovitog vježbanja i prikladnog odijevanja, stručnjaci primjećuju i neke druge mjere predostrožnosti koje svi mogu poduzeti kako bi se zaštitili od prehlade i gripe.

1. Riješite se klica čestim pranjem ruku. Da, sve što su vam mama i baka godinama govorile i danas vrijedi. Čak i nakon svih tih godina, ovo je i dalje jedan od najboljih načina za održavanje zdravlja, posebno tijekom sezone prehlade i gripe.

2. Otjerajte prehladu konzumiranjem puno (previše) češnjaka. Češnjak je osim po svom oštrom mirisu poznati i po antibakterijskim i antivirusnim svojstvima.

3. Počnite koristiti ulje eukaliptusa. Stavite malo ulja eukaliptusa, koje je prirodno antibakterijsko sredstvo, na paru i omogućite mu da vam olakša dišne putove, kao i da spriječi sekundarne bakterijske infekcije koje kod prehlade mogu biti vrlo česte.

Ulje aukaliptusa
Ulje eukaliptusa olakšava dišne ​​putove i sprečava bakterijske infekcije.

4. Napadnite ehinacejom na prve znake i simptome prehlade.

5. Žvačite ili kuhajte s đumbirom. Đumbir nije samo izvrstan kod bolesti kretanja i mučnine, već ima i izvrsnu protuupalno djelovanje.

6. Dobro se naspavajte. Nedostatak sna može duboko inhibirati vaš imunološki sustav.

7. Ostanite hidratizirani. Povećanje unosa vode pomoći će vam da budete zdravi i smanjit će šanse da vas gripa obori. Poželjni su topli napitci, a postoje i neki dokazi da udisanje pare dovoljno rano tijekom prehlade ili gripe može smanjiti širenje virusa gornjim dišnim putovima.

8. Budite malo na svježem zraku – čak i kad je vani prehladno. Jedan od razloga zašto se bolest zimi lakše širi je taj što smo svi u zatvorenom i dijelimo isti zrak. Otvaranje prozora kako bi ušao svježi zrak ili kratki izlazak u šetnju čine čuda za pluća.